Silniki 1.5 DADA i DPCA

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Kodiaqa
Szymdarek
Posty: 3
Rejestracja: 23 lis 2019, 16:19
Samochód: Skoda Roomster

Silniki 1.5 DADA i DPCA

Post autor: Szymdarek »

Witam, czy może zna ktoś różnice pomiędzy silnikami 1.5 tsi w oznaczeniu silnika DADA i DPCA?



Sponsor

Silniki 1.5 DADA i DPCA

Sponsor


polrob
Posty: 316
Rejestracja: 22 paź 2019, 0:25
Lokalizacja: War-Maz
Samochód: Kodiaq Style 1.5TSI manual 4x2 czarny magic RM2020

Re: Silniki 1.5 DADA i DPCA

Post autor: polrob »

DPCA wszedł od MY2020, ale ciężko znaleźć informację czy są jakieś różnice mechaniczne w tych silnikach. Z informacji dostępnych w necie wynika, że do MY2019 silnik miał oznaczenie DADA, a ta zmiana może wynika z dostosowania do nowych norm

Awatar użytkownika
stingerA6
Posty: 2025
Rejestracja: 21 maja 2018, 21:19
Lokalizacja: Lubuskie
Samochód: Bardzo Mocarny Wagon - prawie Kodiaq

Re: Silniki 1.5 DADA i DPCA

Post autor: stingerA6 »

Posiada inną turbinę
"Forum to nie agencja towarzyska.....wszystkim nie dogodzimy"
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."

Mans
Posty: 814
Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Silniki 1.5 DADA i DPCA

Post autor: Mans »

Z tego co pamiętam silnik 1.5 TSI o oznaczeniu DACA ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny VTG i tylko 130KM :?

http://motoryzacyjnyblog.pl/samochody/o ... ploatacja/

Mocniejszy 1.5 TSI 150KM o oznaczeniu DADA to jednak trochę inna konstrukcja stąd różne oznaczenia tych dwóch silników ;)

Obrazek


Obrazek

Wynika z tego, że silnik 1.5 TSI o oznaczeniu DPCA tak jak napisał polrob to nowość dostępna od MY2020 ;)




Awatar użytkownika
stingerA6
Posty: 2025
Rejestracja: 21 maja 2018, 21:19
Lokalizacja: Lubuskie
Samochód: Bardzo Mocarny Wagon - prawie Kodiaq

Re: Silniki 1.5 DADA i DPCA

Post autor: stingerA6 »

Obrazek
"Forum to nie agencja towarzyska.....wszystkim nie dogodzimy"
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."

polrob
Posty: 316
Rejestracja: 22 paź 2019, 0:25
Lokalizacja: War-Maz
Samochód: Kodiaq Style 1.5TSI manual 4x2 czarny magic RM2020

Re: Silniki 1.5 DADA i DPCA

Post autor: polrob »

Czyli DADA ma turbo bez zmiennej geometrii (zwykłe), a DPCA ma też zwykłe turbo tylko, że z dodatkowym układem regulującym.

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Silniki 1.5 DADA i DPCA

Post autor: MałGorzata »

Z takim dodatkowym zaworkiem.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

daniel_gw
Posty: 99
Rejestracja: 23 paź 2019, 7:07
Samochód: Kodiaq 2.0TDI 110kW

Re: Silniki 1.5 DADA i DPCA

Post autor: daniel_gw »

Drodzy w turbanach są jedynie zawory upustowe lub zmienne geometrie. Turba bez regulacji to tylko w mega dużych agregatach prądotwórczych.
A jak się orientuje VW wprowadził 1.5 TSI 150km z oznaczeniem Evo, a to oznacza że ma zmienną geometrie. A cały silnik ma.kilka usprawnień I pali jakieś.10%mniej jak 1.4 TSI.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


daniel_gw
Posty: 99
Rejestracja: 23 paź 2019, 7:07
Samochód: Kodiaq 2.0TDI 110kW

Re: Silniki 1.5 DADA i DPCA

Post autor: daniel_gw »

Więc dziwne żeby rok czy 2 po premierze nowego silnika uwsteczniali skomplikowanie silnika i przeszli na zawór upustowy. Chyba że ta zmienna geometria była awaryjna.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


polrob
Posty: 316
Rejestracja: 22 paź 2019, 0:25
Lokalizacja: War-Maz
Samochód: Kodiaq Style 1.5TSI manual 4x2 czarny magic RM2020

Re: Silniki 1.5 DADA i DPCA

Post autor: polrob »

Ale przecież 1.5 TSI 150 nie miał zmiennej geometrii nigdy. Zmienną ma tylko wersja 130KM

ODPOWIEDZ