.
..
Widzę, że nie obędzie się bez pomocy wizualnych
Na początek
instrukcja montażu chlapaczy/błotników przednich:
Instrukcja jasno stwierdza: "
Ze względu na czynności mechaniczne w strefie nadkoli zalecamy przeprowadzenie montażu u autoryzowanych partnerów serwisowych SKODA AUTO".
Poniższe zdjęcie prezentuje, jak zgodnie z instrukcją należy wyciąć kawałek nadkola:
Sam fakt potrzeby wycięcia nadkola przy zastosowaniu oryginalnych akcesoriów [w tym przypadku chlapaczy] zakrawa na kpinę, świadczy o dziwnym poczuciu humoru inżynierów Skody lub po prostu zmusza właścicieli (którzy nie chcą "przeprowadzać czynności mechanicznych w strefie nadkoli") do odwiedzenia ASO.
Chlapacze mocowane są przy pomocy metalowych wkrętów oraz jednorazowych plastikowych kołków (osobiście użyłem wykręconych oryginalnych wkrętów zamiast kołków - w razie potrzeby łatwiej później zdemontować chlapacze). Poniżej link do instrukcji montażu chlapaczy (wraz ze zdjęciami) na brytyjskim forum:
https://www.kodiaqforums.co.uk/viewtopic.php?f=17&t=539
Na koniec zdjęcia chlapaczy w Kodiaqu:
Odrębna sprawa to
listwy boczne, które nie wiedzieć czemu, tworzą całość z osłonami nadkoli. Listwy te, tuż za chlapaczami przednimi,
mają tendencję do odklejania się [mocowane są na taśmę dwustronną], co zgłaszało wielu użytkowników, m.in. na brytyjskim forum:
https://www.kodiaqforums.co.uk/viewtopi ... =11&t=1266
Na poniższym zdjęciu na zielono zaznaczyłem cały element listwy bocznej wraz z osłoną nadkola, a czerwoną strzałką miejsce, gdzie najczęściej odkleja się listwa:
Moim zdaniem, aby uniknąć "czynności mechanicznych w strefie nadkoli" oraz problemu z odklejającą się listwą wystarczy poddać modyfikacji same chlapacze, poprzez odcięcie plastikowych "języków" oraz pominąć krok 5 instrukcji.