Panowie, mam taki problem. Zamawiając auto w salonie zdecydowałem się na wersję 7 osobową - ta opcja wykluczyła zastosowanie fabrycznego haka, ale za namową sprzedawcy, że haka zawsze będę mógł założyć później zdecydowałem się na to.
W ostatnim czasie pojawiła się potrzeba montażu haka, dostałem zgodę lisingodawcy na montaż (specjalistyczny zakład ale nie ASO) po czym zorientowałem się że pola w dowodzie O1 i O2 są puste - auto nie ma homologacji na hak.
Mam pytanie do forumowiczów czy w waszych autach 7 osobowych macie wypełnione te pola (powinny być wartości masy przyczepy) ?
Dodam że mam silnik 2.0 TDI , 150 km ze skrzynią manualną.
Ewentualnie proszę o wskazówki czy mogę ten problem jakoś rozwiązać
Brak homologacji na hak
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Brak homologacji na hak
Mam 7 osobowe z tym, że jest to 2.0 TSI i mam te pola wypełnione.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Brak homologacji na hak
Kto rejestrował auto? Skoro jest ono w lisingu, to zakładam, że lisingodawca.
Skoro w DR nie ma pisanych mas DMC w poz. O1 i O2, to kluczowe jest ustalenie, czy urzędnik mając te dane w homologacji (m.in. w oparciu o nią rejestruje się auto) pominął je bezmyślnie, czy to homologacja została wystawiona błędnie. Kodiaq wg katalogu nawet w wersji 7. miejscowej ma podane wartości uciągu na haku. Zatem jeśli w homologacji nie ma danych dot. uciągu, to należy od importera/sprzedawcy zażądać nowej, prawidłowej homologacji.
Do 7. miejscowej wersji nie można założyć haka elektrycznego (chowanego). Można natomiast było zamówić u sprzedającego auto montaż haka stałego lub wypinanego. Także nic nie stało na przeszkodzie by zamawiając auto zamówić przygotowanie instalacji pod hak - to tak na wszelki wypadek gdyż opcja była niedroga. Jest to o tyle korzystne, gdyż wówczas auto jest lepiej przygotowane do ciągania przyczepy (mocniejszy alternator, wydajniejsza chłodnica , oprogramowanie).
Na chwilę obecną zamocowanie haka jest możliwe (o ile homologacja zawiera dane do wpisania w poz. O1 i O2 DR), ale auto będzie pozbawione szeregu fabrycznych udogodnień dla zapinającego przyczepę.
Skoro w DR nie ma pisanych mas DMC w poz. O1 i O2, to kluczowe jest ustalenie, czy urzędnik mając te dane w homologacji (m.in. w oparciu o nią rejestruje się auto) pominął je bezmyślnie, czy to homologacja została wystawiona błędnie. Kodiaq wg katalogu nawet w wersji 7. miejscowej ma podane wartości uciągu na haku. Zatem jeśli w homologacji nie ma danych dot. uciągu, to należy od importera/sprzedawcy zażądać nowej, prawidłowej homologacji.
Do 7. miejscowej wersji nie można założyć haka elektrycznego (chowanego). Można natomiast było zamówić u sprzedającego auto montaż haka stałego lub wypinanego. Także nic nie stało na przeszkodzie by zamawiając auto zamówić przygotowanie instalacji pod hak - to tak na wszelki wypadek gdyż opcja była niedroga. Jest to o tyle korzystne, gdyż wówczas auto jest lepiej przygotowane do ciągania przyczepy (mocniejszy alternator, wydajniejsza chłodnica , oprogramowanie).
Na chwilę obecną zamocowanie haka jest możliwe (o ile homologacja zawiera dane do wpisania w poz. O1 i O2 DR), ale auto będzie pozbawione szeregu fabrycznych udogodnień dla zapinającego przyczepę.
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Kodiaq Style 2.0 TSI
Re: Brak homologacji na hak
No to ja mam wersję 7-osobową z fabrycznym hakiem elektrycznym.
Silnik TSI.
Silnik TSI.
Re: Brak homologacji na hak
Ja tez mam fabryczny chowany hak w opcji 7 osobowej. Za to nie mam wbitej informacji w dowodzie, że jest hak (takiej gdzie wbija się tez np. LPG). Auto w leasingu, VW leasing rejestrował... czy taka adnotacja powinna być?
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Kodiaq Style 2.0 TSI
Re: Brak homologacji na hak
Powinna.
Rejestrował leasing ? To dał ciała (u mnie też).
W moim przypadku dealer przed wydaniem mi auta zrobił dodatkowe badanie tech. i dostałem świstek że auto ma hak.
Świstek dostarczyłem do VW Leasing - wymienili mi dowód miękki na twardy z adnotacją o haku.
A za chwilę przyszła faktura na 299zł+VAT za "zmianę wpisu w dowodzie rejestracyjnym"...
Re: Brak homologacji na hak
Ha, miałem to samo z tym, że badanie musiałem zrobić sam.
- michalmiko
- Posty: 942
- Rejestracja: 29 sty 2018, 19:16
- Lokalizacja: Podhale
- Samochód: Kodiaq Style 4x4 2.0 TSI Lava Blue 244KM/431Nm
Re: Brak homologacji na hak
Potwierdzam, również po zakupie musiałem odwiedzić stację diagnostyczną i przy odbiorze twardego dowodu pani w komunikacji wbiła hak.
Re: Brak homologacji na hak
Witam,
niestety do takiego Kodiaq'a (2.0 tdi 150 7 miejscowy) nie ma możliwości zamontowania haka holowniczego, nawet akcesoryjnie (oficjalna odpowiedź z działu produktu Skoda). Wynika to z ograniczeń homologacyjnych.
niestety do takiego Kodiaq'a (2.0 tdi 150 7 miejscowy) nie ma możliwości zamontowania haka holowniczego, nawet akcesoryjnie (oficjalna odpowiedź z działu produktu Skoda). Wynika to z ograniczeń homologacyjnych.