Ubywanie płynu chłodniczego
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
- Lokalizacja: 3City/Swiat
- Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K
Re: Ubywanie płynu chłodniczego
"Płyn G13 jest kompatybilny z wcześniej użytymi płynami i można go mieszać z prawie wszystkimi płynami do chłodnic wytworzonymi na bazie glikolu etylowego (G12)"
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL.
- mula
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 kwie 2019, 16:27
- Samochód: Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI 4x4 KM AUTOMAT
Re: Ubywanie płynu chłodniczego
JED, dzięki za odpowiedź.
Rzeczywiście można mieszać G12 z G13, więc Borygo można stosować.
G12 nie zawiera gliceryny, a co za tym idzie niższa wydajność układu chłodzenia.
W dodatku uważam, że sprawa z tym płynem nie jest do końca jasna. Na oryginalnym opakowaniu pisze "Dodatek do płynu chłodniczego". Jak dla mnie dodatek to nie koncentrat.
https://allegro.pl/oferta/oryginalny-pl ... 6946323112
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
- Lokalizacja: 3City/Swiat
- Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K
Re: Ubywanie płynu chłodniczego
Dodatek, to nie koncentrat - definitywnie.
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL.
Re: Ubywanie płynu chłodniczego
Odgrzebie. U mnie przy codziennej jeździe pokazywało około połowy zbiornika. Przebieg 16 tys. Teraz samochód stał 2 dni bez odpalania i płyn na minimum. Pojechałem po płyn i już w zbiorniku płyn był do połowy skali. Wlałem na full jakieś 100ml. Postal 2 dni nie odpalany i jest pół zbiornika.
Podsumowując czy to jest normalne iż po postoju różnica w zbiorniku to połowa skali?
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Podsumowując czy to jest normalne iż po postoju różnica w zbiorniku to połowa skali?
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 20 gru 2019, 10:23
- Lokalizacja: Legionowski
- Samochód: Kodiak L&K 2.0 190KMDSG
Re: Ubywanie płynu chłodniczego
Normalne, on się po rozgrzaniu dosyć mocno rozszerza. Jak nie spada poniżej min na zimnym to jest ok.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: Ubywanie płynu chłodniczego
Fizyka. O rozszerzalności cieczy słyszał?simowdas pisze: ↑26 mar 2020, 17:23Odgrzebie. U mnie przy codziennej jeździe pokazywało około połowy zbiornika. Przebieg 16 tys. Teraz samochód stał 2 dni bez odpalania i płyn na minimum. Pojechałem po płyn i już w zbiorniku płyn był do połowy skali. Wlałem na full jakieś 100ml. Postal 2 dni nie odpalany i jest pół zbiornika.
Podsumowując czy to jest normalne iż po postoju różnica w zbiorniku to połowa skali?
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Re: Ubywanie płynu chłodniczego
Słyszał, ale że aż tak to nie przypuszczał
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 lut 2022, 13:03
- Samochód: Kodiaq scout 2.0 tdi 190km
Re: Ubywanie płynu chłodniczego
Witam.jestem nowy na forum ponieważ chcę was poinformować gdzie bardzo często jest problem z płynem chłodniczym.
Problem najczęściej związany jest z intercoolerem wodnym znajdującym się w kolektorze ssącym. Chłodnica rozszczelnia się po osiągnięciu jakiejś temperatury i z racji ciśnienia w dolocie pompuje powietrze. Zwiększa cię ciśnienie w układzie . Często gdzieś wyrzuci trochę płynu zbiorniczkiem albo idzie na silnik. Stąd też ten skakajacy poziom płynu po odkręceniu korka. Racja .zgadza się.cieply płyn zwiększa swoją objętość i pojawia się taki efekt ale na pewno nie jest normalne gdy prawie nie ma płynu w zbiorniczku, odkręcam korek i nagle robi się połowa zbiornika.
Męczcie serwisy bo oni nie widzą problemu . A to jest tylko ich łgarstwo albo ich niewiedza
Pozdrooo
Problem najczęściej związany jest z intercoolerem wodnym znajdującym się w kolektorze ssącym. Chłodnica rozszczelnia się po osiągnięciu jakiejś temperatury i z racji ciśnienia w dolocie pompuje powietrze. Zwiększa cię ciśnienie w układzie . Często gdzieś wyrzuci trochę płynu zbiorniczkiem albo idzie na silnik. Stąd też ten skakajacy poziom płynu po odkręceniu korka. Racja .zgadza się.cieply płyn zwiększa swoją objętość i pojawia się taki efekt ale na pewno nie jest normalne gdy prawie nie ma płynu w zbiorniczku, odkręcam korek i nagle robi się połowa zbiornika.
Męczcie serwisy bo oni nie widzą problemu . A to jest tylko ich łgarstwo albo ich niewiedza
Pozdrooo
Re: Ubywanie płynu chłodniczego
Podpinam się - przebieg 72 tys., wczoraj przy temp -12 pojawiła się czerwona kontrolka od rana po raz pierwszy odkąd mam Kodiaqa, dzisiaj tez. Po odkręceniu zbiorniczka widać że jest minimum płynu i druciki są ledwo zanurzone. Pojadę na stacje, zrobię dolewkę Borygo i tyle, będę obserwował. Poczytałem wcześniejsze posty i nie będę się przejmował
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- MałGorzata
- Posty: 2886
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Ubywanie płynu chłodniczego
U mnie regularnie raz na 30 000 km zapalała się kontrolka płynu. W serwisie awarii nie stwierdzono. Płyn uzupełniano.
Przy 120 000 km natomiast przytrafiła się awaria pompy wody a wcześniej pompy wody z ogrzewania postojowego.
Przy 120 000 km natomiast przytrafiła się awaria pompy wody a wcześniej pompy wody z ogrzewania postojowego.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER