Ładowanie na wolnych obrotach
Ładowanie na wolnych obrotach
Powiedzie proszę jakie macie ładowanie na wolnych obrotach w 2.0TSI ( na zaciskach akumulatora ) , zimny i ciepły silnik
Re: Ładowanie na wolnych obrotach
Na wolnych tj przy ilu?
Czy chodzi Ci o rozgrzany/zimny silnik na biegu jałowym?
Czy chodzi Ci o rozgrzany/zimny silnik na biegu jałowym?
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Ładowanie na wolnych obrotach
Napiecie czy prad?
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: Ładowanie na wolnych obrotach
Bieg jałowy , potrzebuję potwierdzenia ,że jest wszystko ok z ładowaniem , u mnie na jałowym 12.3V bez różnicy ciepły/zimny , w czasie jazdy utrzymuje na ogół 13-13.2V do 2tys obrotów a 14.8V pojawia się w czasie zwalniania / hamowania (silnikiem lub hamulcem ) , podobno systemy S&S tak mają i to prawidłowe parametry bo ładuje wysokim prądem (A) . Do tej pory prawidłowe to było 13.8-14.4V
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 12 mar 2017, 13:56
- Samochód: Skoda Kodiaq Style 4x4 2,0 TDI 190 KM DSG 7
Re: Ładowanie na wolnych obrotach
Takie czasy znaczy regulator ok.
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: Ładowanie na wolnych obrotach
Krótko. Wszystko jest ok.Vibor pisze: ↑16 cze 2018, 13:20Bieg jałowy , potrzebuję potwierdzenia ,że jest wszystko ok z ładowaniem , u mnie na jałowym 12.3V bez różnicy ciepły/zimny , w czasie jazdy utrzymuje na ogół 13-13.2V do 2tys obrotów a 14.8V pojawia się w czasie zwalniania / hamowania (silnikiem lub hamulcem ) , podobno systemy S&S tak mają i to prawidłowe parametry bo ładuje wysokim prądem (A) . Do tej pory prawidłowe to było 13.8-14.4V
Re: Ładowanie na wolnych obrotach
No właśnie nie dla wszystkich jasne , zadzwoniłem dziś do ASO z tym samym pytaniem i nie uzyskałem odpowiedzi poza : proszę podjechać sprawdzimy , powinno być w zakresie 13.8-14.4 (max 14.8) itd. - to dziwne ,że ma Pan 12.3V na jałowym . Pojeździłem trochę po mieście z podpiętym miernikiem i jeśli teoria o odzyskiwaniu energii w czasie hamowanie jest w 100% trafna to tak się wydaje być ( podobno akumulatory EFB mają duże możliwości pochłaniania "dużego" prądu ( niestety nie mogę zmierzyć jaki konkretnie dostaje aku). I teraz co wychodzi z tego ,że łatwiej doładować aku w trasie miejskiej z małą ilością gaszenia silnika bo na trasie będzie gorzej bo mniej hamowania ?
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: Ładowanie na wolnych obrotach
Mierzone z odbiornikami czy bez?
Stan spoczynkowy piwinienbtć 12,6V.
Najlepiej sprawdz stan spoczynkowy aku ( około 6 godzin po zgadzeniu auta. Być może coś z aku. Regulator napięcia sam reguluje. Według mnie jakjuż coś, to bardziej aku.
Stan spoczynkowy piwinienbtć 12,6V.
Najlepiej sprawdz stan spoczynkowy aku ( około 6 godzin po zgadzeniu auta. Być może coś z aku. Regulator napięcia sam reguluje. Według mnie jakjuż coś, to bardziej aku.
Re: Ładowanie na wolnych obrotach
Agmy tak mają nie martw się. Ciągle 13,8 V skróciło by drastycznie życie Aku do poniżej roku.
Re: Ładowanie na wolnych obrotach
Chyba mam faktycznie coś z akumulatorem , oczko kontrolne na aku ciągle żółte nawet po naładowaniu ładowarką impulsową ( niby się ładuje a amperomierz w końcowej fazie ładowania wskazuje zero - zaczyna od 6A ) , po naładowaniu napięcie na zaciskach 13V ale następnego dnia ma już 12.3V i w ciągu kolejnych 2-3 dni już poniżej 12V , pewnie wadliwy mi się trafił bo oczko powinno być czarne . W ciągu 3 tygodni zrobiłem 900 km i głównie długie trasy - jednorazowo po min. 150km . Wszystkie pożeracze prądu deaktywowane na czas testu, oświetlenie również, nie wiem co może wysysać oprócz wady aku , chyba czas na pierwszy serwis ( wycieraczki też zaczynają parkować na plastikowym podszybiu ) .
Teoretycznie auto stało na placu dealera ok 3 miesięcy , testy i pierwszy przegląd mam pozytywny wg nich nawet aku przeszedł ale :
- 2 dni po zakupie sprawdziłem ciśnienie w kołach ( zimne ) i każde miało inne z zakładanych 2.5 bar na kole wg raportu tzn od 2.4-2.7
- jeden zawór lekko zgięty ale trzyma ciśnienie ( ta wkładka w wentylu)
- płynu w spryskiwaczu było może z 50% zbiornika ( być może tak się wypuszcza - nie wiem )
- szyby od środka czymś wymazane/rozmazane ( już odtłuszczone i są prawie kryształ ).
Po za tym sprawuje się ok.
Teoretycznie auto stało na placu dealera ok 3 miesięcy , testy i pierwszy przegląd mam pozytywny wg nich nawet aku przeszedł ale :
- 2 dni po zakupie sprawdziłem ciśnienie w kołach ( zimne ) i każde miało inne z zakładanych 2.5 bar na kole wg raportu tzn od 2.4-2.7
- jeden zawór lekko zgięty ale trzyma ciśnienie ( ta wkładka w wentylu)
- płynu w spryskiwaczu było może z 50% zbiornika ( być może tak się wypuszcza - nie wiem )
- szyby od środka czymś wymazane/rozmazane ( już odtłuszczone i są prawie kryształ ).
Po za tym sprawuje się ok.