Ładowanie na wolnych obrotach

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
Vibor
Posty: 337
Rejestracja: 23 sty 2018, 15:14
Samochód: Skoda Superb kombi 1.8 TSI STYLE

Ładowanie na wolnych obrotach

Post autor: Vibor »

Powiedzie proszę jakie macie ładowanie na wolnych obrotach w 2.0TSI ( na zaciskach akumulatora ) , zimny i ciepły silnik ;)



Sponsor

Ładowanie na wolnych obrotach

Sponsor


kedzier
Posty: 190
Rejestracja: 13 paź 2017, 12:42
Samochód: Skoda

Re: Ładowanie na wolnych obrotach

Post autor: kedzier »

Na wolnych tj przy ilu?
Czy chodzi Ci o rozgrzany/zimny silnik na biegu jałowym?

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Ładowanie na wolnych obrotach

Post autor: MałGorzata »

Napiecie czy prad?
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Vibor
Posty: 337
Rejestracja: 23 sty 2018, 15:14
Samochód: Skoda Superb kombi 1.8 TSI STYLE

Re: Ładowanie na wolnych obrotach

Post autor: Vibor »

Bieg jałowy , potrzebuję potwierdzenia ,że jest wszystko ok z ładowaniem , u mnie na jałowym 12.3V bez różnicy ciepły/zimny , w czasie jazdy utrzymuje na ogół 13-13.2V do 2tys obrotów a 14.8V pojawia się w czasie zwalniania / hamowania (silnikiem lub hamulcem ) , podobno systemy S&S tak mają i to prawidłowe parametry bo ładuje wysokim prądem (A) . Do tej pory prawidłowe to było 13.8-14.4V :)

Tomala72
Posty: 504
Rejestracja: 12 mar 2017, 13:56
Samochód: Skoda Kodiaq Style 4x4 2,0 TDI 190 KM DSG 7

Re: Ładowanie na wolnych obrotach

Post autor: Tomala72 »

Takie czasy :) znaczy regulator ok.

Malenstwo8
Posty: 2589
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Ładowanie na wolnych obrotach

Post autor: Malenstwo8 »

Vibor pisze:
16 cze 2018, 13:20
Bieg jałowy , potrzebuję potwierdzenia ,że jest wszystko ok z ładowaniem , u mnie na jałowym 12.3V bez różnicy ciepły/zimny , w czasie jazdy utrzymuje na ogół 13-13.2V do 2tys obrotów a 14.8V pojawia się w czasie zwalniania / hamowania (silnikiem lub hamulcem ) , podobno systemy S&S tak mają i to prawidłowe parametry bo ładuje wysokim prądem (A) . Do tej pory prawidłowe to było 13.8-14.4V :)
Krótko. Wszystko jest ok.

Vibor
Posty: 337
Rejestracja: 23 sty 2018, 15:14
Samochód: Skoda Superb kombi 1.8 TSI STYLE

Re: Ładowanie na wolnych obrotach

Post autor: Vibor »

No właśnie nie dla wszystkich jasne :) , zadzwoniłem dziś do ASO z tym samym pytaniem i nie uzyskałem odpowiedzi poza : proszę podjechać sprawdzimy , powinno być w zakresie 13.8-14.4 (max 14.8) itd. - to dziwne ,że ma Pan 12.3V na jałowym :) . Pojeździłem trochę po mieście z podpiętym miernikiem i jeśli teoria o odzyskiwaniu energii w czasie hamowanie jest w 100% trafna to tak się wydaje być ( podobno akumulatory EFB mają duże możliwości pochłaniania "dużego" prądu ( niestety nie mogę zmierzyć jaki konkretnie dostaje aku). I teraz co wychodzi z tego ,że łatwiej doładować aku w trasie miejskiej z małą ilością gaszenia silnika bo na trasie będzie gorzej bo mniej hamowania ?

Malenstwo8
Posty: 2589
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Ładowanie na wolnych obrotach

Post autor: Malenstwo8 »

Mierzone z odbiornikami czy bez?
Stan spoczynkowy piwinienbtć 12,6V.
Najlepiej sprawdz stan spoczynkowy aku ( około 6 godzin po zgadzeniu auta. Być może coś z aku. Regulator napięcia sam reguluje. Według mnie jakjuż coś, to bardziej aku.

kedzier
Posty: 190
Rejestracja: 13 paź 2017, 12:42
Samochód: Skoda

Re: Ładowanie na wolnych obrotach

Post autor: kedzier »

Agmy tak mają nie martw się. Ciągle 13,8 V skróciło by drastycznie życie Aku do poniżej roku.

Vibor
Posty: 337
Rejestracja: 23 sty 2018, 15:14
Samochód: Skoda Superb kombi 1.8 TSI STYLE

Re: Ładowanie na wolnych obrotach

Post autor: Vibor »

Chyba mam faktycznie coś z akumulatorem , oczko kontrolne na aku ciągle żółte nawet po naładowaniu ładowarką impulsową ( niby się ładuje a amperomierz w końcowej fazie ładowania wskazuje zero - zaczyna od 6A ) , po naładowaniu napięcie na zaciskach 13V ale następnego dnia ma już 12.3V i w ciągu kolejnych 2-3 dni już poniżej 12V , pewnie wadliwy mi się trafił :( bo oczko powinno być czarne . W ciągu 3 tygodni zrobiłem 900 km i głównie długie trasy - jednorazowo po min. 150km . Wszystkie pożeracze prądu deaktywowane na czas testu, oświetlenie również, nie wiem co może wysysać oprócz wady aku , chyba czas na pierwszy serwis ( wycieraczki też zaczynają parkować na plastikowym podszybiu ) .

Teoretycznie auto stało na placu dealera ok 3 miesięcy , testy i pierwszy przegląd mam pozytywny wg nich nawet aku przeszedł ale ;) :
- 2 dni po zakupie sprawdziłem ciśnienie w kołach ( zimne ) i każde miało inne z zakładanych 2.5 bar na kole wg raportu tzn od 2.4-2.7
- jeden zawór lekko zgięty ale trzyma ciśnienie ( ta wkładka w wentylu)
- płynu w spryskiwaczu było może z 50% zbiornika ( być może tak się wypuszcza - nie wiem )
- szyby od środka czymś wymazane/rozmazane ( już odtłuszczone i są prawie kryształ ).
Po za tym sprawuje się ok.

ODPOWIEDZ