Usterki po przejechaniu pierwszych 10 tys. km

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
Awatar użytkownika
PeWu
Posty: 134
Rejestracja: 21 lut 2018, 23:05
Samochód: Kodiaq TDI 150KM

Re: Usterki po przejechaniu pierwszych 10 tys. km

Post autor: PeWu »

stingerA6 pisze:
24 lut 2019, 19:46
Nie stresuj się. Na pewno bolączki w późniejszych rocznikach są eliminowane przez producenta. Np. mój RM2019 i skrzypiące rączki drzwi.....nieobecne
Kwestia jak zdefiniujemy skrzypienie rączki... Problem ten nie został wyeliminowany.
Z doświadczenia wiem, że co dla jednego skrzypi, dla drugiego jest nieistotne i nie zwraca na to uwagi.
Na szczęście w Kodiaq skrzypienie uchwutów drzwi to temat tylko przy zamykaniu od wewnątrz, ponadto jak szarpnę za uchwyt aby zamknąć drzwi, to czuję jak odkształca sie całość plastiku rączki odchylając sie lekko, taki urok tej konstrukcji.
Tu właśnie widac różnicę w podejściu VW vs Skoda, dlatego jest to tak zwany "segment niżej" ;)

A w temacie - przy około 12tyś km pojawiła mi się kontrolka płynu chłodniczego po mroźnej nocy. Płynu po prostu ubyło, widać było poziom na dnie zbiorniczka. Podjechałem do serwisu, dolali płynu i tyle, ponoć tak może być na początku w nowym aucie.
Ciekawostka jest taka, że płyn chłodniczy G13 nie jest dostępny ogólnie w sklepach/stacjach, dlatego finalnie podjechałem na serwis.



Sponsor

Re: Usterki po przejechaniu pierwszych 10 tys. km

Sponsor


Malenstwo8
Posty: 2586
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Usterki po przejechaniu pierwszych 10 tys. km

Post autor: Malenstwo8 »

Też kupowałem G13 w serwisie. Kupilem koncentrat. Rozrobiłem i dolewam co około 4 tys. km. Płyn ubywa wolniej niż kiedyś, ale ubywa.

Awatar użytkownika
stingerA6
Posty: 2025
Rejestracja: 21 maja 2018, 21:19
Lokalizacja: Lubuskie
Samochód: Bardzo Mocarny Wagon - prawie Kodiaq

Re: Usterki po przejechaniu pierwszych 10 tys. km

Post autor: stingerA6 »

PeWu pisze:
25 lut 2019, 14:37
stingerA6 pisze:
24 lut 2019, 19:46
Nie stresuj się. Na pewno bolączki w późniejszych rocznikach są eliminowane przez producenta. Np. mój RM2019 i skrzypiące rączki drzwi.....nieobecne
Kwestia jak zdefiniujemy skrzypienie rączki... Problem ten nie został wyeliminowany.
Z doświadczenia wiem, że co dla jednego skrzypi, dla drugiego jest nieistotne i nie zwraca na to uwagi.
Na szczęście w Kodiaq skrzypienie uchwutów drzwi to temat tylko przy zamykaniu od wewnątrz, ponadto jak szarpnę za uchwyt aby zamknąć drzwi, to czuję jak odkształca sie całość plastiku rączki odchylając sie lekko, taki urok tej konstrukcji.
Tu właśnie widac różnicę w podejściu VW vs Skoda, dlatego jest to tak zwany "segment niżej" ;)
Tak się składa, że na codzień mam styczność z pierwszymi wypustami Kodiaqa i porównuję to do RM2019.
Jak na razie skrzypienia brak, dlatego odbieram to jako poprawę w produkcji.
"Forum to nie agencja towarzyska.....wszystkim nie dogodzimy"
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."

Awatar użytkownika
Armaniak
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 2019, 23:45
Samochód: Skoda Kodiaq L&K, 2.0 tdi 150 KM, 4x4,

Re: Usterki po przejechaniu pierwszych 10 tys. km

Post autor: Armaniak »

Mój Kodiaq wyprodukowany w grudniu 2018, odebrany w styczniu br. Dziś na liczniku ma już 5.300 km.
Przy odbiorze od razu nie działała ta uchylna listwa ochronna na drzwiach kierowcy. Serwis wymienił to na gwarancji po 2 tygodniach.
Wczoraj podczas jazdy zapaliła się kontrolka awarii silnika i już nie gasła. Dziś pojechałem do serwisu, 1,5 godziny czekania. Odpowiedź serwisu: z tym silnikiem (2.0 TDI 150 KM) dosyć często występuje jakiś błąd katalizatora, dlatego kontrolka zaczyna się świecić. Nie ma to na nic wpływu. Serwis kasuje błąd i tyle. Producent wie o tym, ale na razie nic nie może z tym zrobić.

Po za tym samochód jest super. Duży, wygodny, komfortowy, cichy (mam dźwiękochłonne szyby) i mimo to że ma tylko 150 KM na prawdę daje radę. Kubek Contigo mieści się w uchwycie pod podłokietnikiem bez żadnego problemu.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2019, 20:55 przez Armaniak, łącznie zmieniany 1 raz.

Malenstwo8
Posty: 2586
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Usterki po przejechaniu pierwszych 10 tys. km

Post autor: Malenstwo8 »

Coś ten serwis pierniczy. U mnie nigdy się nie zapaliła, a już zaraz będzie 30 tys. km.

Awatar użytkownika
stingerA6
Posty: 2025
Rejestracja: 21 maja 2018, 21:19
Lokalizacja: Lubuskie
Samochód: Bardzo Mocarny Wagon - prawie Kodiaq

Re: Usterki po przejechaniu pierwszych 10 tys. km

Post autor: stingerA6 »

Armaniak pisze:
26 lut 2019, 21:55
Mój Kodiaq wyprodukowany w grudniu 2019
Auto z "przyszłości" :D
Ta kontrolka to nic normalnego. Męcz serwis.
"Forum to nie agencja towarzyska.....wszystkim nie dogodzimy"
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."

Awatar użytkownika
Fatboy
Posty: 179
Rejestracja: 30 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Kielce
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0TSI 180KM 4x4 DSG (Mar 2018)

Re: Usterki po przejechaniu pierwszych 10 tys. km

Post autor: Fatboy »

Armaniak pisze:
26 lut 2019, 21:55
z tym silnikiem (2.0 TDI 150 KM) dosyć często występuje jakiś błąd katalizatora, dlatego kontrolka zaczyna się świecić. Nie ma to na nic wpływu. Serwis kasuje błąd i tyle. Producent wie o tym, ale na razie nic nie może z tym zrobić.
Eh, te dizelki ;)

Fajnie by bylo poczytac usterki po 100 i 200 tys km, tylko chyba jeszcze troche bedzie trzeba poczekac..
Skoda Kodiaq Sportline 4x4 DSG 2.0TSI 180KM (Marzec 2018)

martii
Posty: 82
Rejestracja: 03 lis 2017, 7:58
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Kodiaq Style 2.0 TDI 190KM

Re: Usterki po przejechaniu pierwszych 10 tys. km

Post autor: martii »

Mi wymieniają drugi moduł FA, pierwszy padł po 20km, drugi zaczął sie sypac po 10tkm i teraz przy 12tkm wymiana.

Awatar użytkownika
Fatboy
Posty: 179
Rejestracja: 30 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Kielce
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0TSI 180KM 4x4 DSG (Mar 2018)

Re: Usterki po przejechaniu pierwszych 10 tys. km

Post autor: Fatboy »

martii pisze:
27 lut 2019, 20:36
Mi wymieniają drugi moduł FA, pierwszy padł po 20km, drugi zaczął sie sypac po 10tkm i teraz przy 12tkm wymiana.
Od czego ten moduł ?
Skoda Kodiaq Sportline 4x4 DSG 2.0TSI 180KM (Marzec 2018)

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Usterki po przejechaniu pierwszych 10 tys. km

Post autor: MałGorzata »

FA = Front Assist
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

ODPOWIEDZ