Witam;)
Wczoraj wyskoczył mi komunikat że za wysoki poziom oleju.
Oczywiście sprawdzone i na miarce jest faktycznie z 2mm ponad maxa
Robię krótkie trasy po mieście głównie, kilka km. Obecnie przebieg 17tys. km
Przy 10000tys był zmieniany olej na oryginalny VW 0W20.
Podejrzewam że to z powodu niedokończonych wypalań DPF`a
Czy ktoś wie jak się zorientować że jest włączone wypalanie DPF`a bo żaden komunikat się nie wyświetla?
Kod silnika DTSB
Z góry dziękuję za pomoc!
2,0 TDI Przybywa oleju
Re: 2,0 TDI Przybywa oleju
Te wysokie obroty to raptem 1000 obr, normalnie jest 800.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: 2,0 TDI Przybywa oleju
OK to już rozumiem to randomowe włączanie się wentylatorów;) a nie włącza się jakieś grzanie szyby albo coś pod co można podłączyć diodę sygnalizującą?
-
- Posty: 251
- Rejestracja: 19 maja 2019, 13:53
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Samochód: Skoda Kodiaq 2.0TDI 200KM L&K
Re: 2,0 TDI Przybywa oleju
Randomowe raczej nie, bo wentylatory również moga się włączyć w innej sytuacji. Ja nauczyłem się tak jakoś obserwować, ze to widać i wiem kiedy się wypala. Najlepiej to widać po obrotach na postoju i chwilowym spalaniu w danym momencie. Z raz mi się zdarzyło, że wysiadłem i przerwałem bo musiałem to wtedy chodziły po wyłączeniu wentylatory. To wiedziałem, że po odpaleniu procedura się zacznie i też tak było więc sobie jechałem, żeby wypaliło. Generalnie jak nowe auto to było też z początku czuć trochę zapachy, teraz już tak nie. Wydziela się wtedy również więcej ciepła z pod auta. Da się tego nauczyć z obserwacji. Robie też raczej trasy więc to nie problem dla mnie wypalanie, i niezauważalne jest.
Re: 2,0 TDI Przybywa oleju
Zgadzam się z Tobą ale nie wyobrażam sobie tego nawet próbowac tłumaczyć żonie która w 90% używa to auto;) dlatego wole prostą diodę sygnalizującą proces;) tylko pod co ją podłączyć...?Bili pisze: ↑20 kwie 2024, 12:23Randomowe raczej nie, bo wentylatory również moga się włączyć w innej sytuacji. Ja nauczyłem się tak jakoś obserwować, ze to widać i wiem kiedy się wypala. Najlepiej to widać po obrotach na postoju i chwilowym spalaniu w danym momencie. Z raz mi się zdarzyło, że wysiadłem i przerwałem bo musiałem to wtedy chodziły po wyłączeniu wentylatory. To wiedziałem, że po odpaleniu procedura się zacznie i też tak było więc sobie jechałem, żeby wypaliło. Generalnie jak nowe auto to było też z początku czuć trochę zapachy, teraz już tak nie. Wydziela się wtedy również więcej ciepła z pod auta. Da się tego nauczyć z obserwacji. Robie też raczej trasy więc to nie problem dla mnie wypalanie, i niezauważalne jest.
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: 2,0 TDI Przybywa oleju
W Kodiaq to było piękne, że wiedziałem kiedy wypala się dpf. Podniesione obroty do 1000/1100, charakterystyczne buczenie silnika, wentylator i zapach rozgrzanego metalu. Bez problemu tego pilnowałem i było super. Kup sobie Volvo i rozpoznaj kiedy wypala się dpf. Stawiam dobrą whisky. Dodatkowo w TDI możesz zostawić auto np na podjeździe, żeby się wypaliło. W Volvo przy postoju powyżej minuty wypalanie było przerywane nawet w korku. Auto musiało być w ruchu. Chore. Efekt był taki, że oleju przybywało co chwila. Miałem już dosyć.