Trzeszczące plastiki deski rozdzielczej (FL)
: 05 wrz 2023, 9:38
W zasadzie od nowości zauważyłem trzeszczenie plastików w okolicy drzwi kierowcy lub nawiewu kierowcy/dekoru karbonu po lewej stronie kierownicy.
Irytujące jest to, że trzeszczenie pojawia się nie tylko na nierównościach, ale również przy przyśpieszaniu czy jazdą ze stałą prędkością na autostradzie - widocznie wpada w jakiś rezonans.
Najczęstsze momenty występowania trzasków:
- Przyśpieszanie przy miejskich prędkościach przy ok. 2tys. obrotów
- Przejeżdżanie przez poprzeczne nierówności na drodze np. pasek z kocich łbów
- Nierówno ułożone płyty
- Jazda ze stałą prędkością ok. 120kmh
- Nieregularne nierówności jezdni jak wyżej wspomniane płyty czy kostka
- Powolny wjazd na wyższy próg spowalniający - wówczas jest słyszalne pojedyńczy trzask plastików
Już wiele godzin spędziłem na ustalaniu źródła, wydaje mi się, że głównym problemem jest kratka wentylacyjna lub/i dekor karbonu, bo w momencie trzymania tych elementów jest jakby lepiej - ale nie zawsze. Czy ktoś też spotkał się z trzeszczeniem z tych okolic i może udało mu się je zlokalizować? A jeszcze istotniejsze pytanie: Czy udało się je wyeliminować?
Niektórzy mogą uznać, że się czepiam, ale dźwięki te słyszę nawet podczas jazdy z włączonym radiem (oczywiście nie na maksa ale z normalną głośnością).
Jest to dla mnie nieakceptowalne z tego względu, że 15 letnie VW Polo mniej dźwięków plastików wydaje niż nowe auto.
Pacjent: 2023 FL Sportline 2.0 TSI bez DCC
PS. Kiedyś zanim kupiłem Kodiaq'a trafiłem na YouTube na nagranie gdzie gościu usuwa niepożądane dźwięki z kabiny i napewno była to klamka (przed lift) i właśnie kratka nawiewu. Ale nie mogę odnaleźć już tego filmu, może ktoś kojarzy i ma zapisany link ?
Irytujące jest to, że trzeszczenie pojawia się nie tylko na nierównościach, ale również przy przyśpieszaniu czy jazdą ze stałą prędkością na autostradzie - widocznie wpada w jakiś rezonans.
Najczęstsze momenty występowania trzasków:
- Przyśpieszanie przy miejskich prędkościach przy ok. 2tys. obrotów
- Przejeżdżanie przez poprzeczne nierówności na drodze np. pasek z kocich łbów
- Nierówno ułożone płyty
- Jazda ze stałą prędkością ok. 120kmh
- Nieregularne nierówności jezdni jak wyżej wspomniane płyty czy kostka
- Powolny wjazd na wyższy próg spowalniający - wówczas jest słyszalne pojedyńczy trzask plastików
Już wiele godzin spędziłem na ustalaniu źródła, wydaje mi się, że głównym problemem jest kratka wentylacyjna lub/i dekor karbonu, bo w momencie trzymania tych elementów jest jakby lepiej - ale nie zawsze. Czy ktoś też spotkał się z trzeszczeniem z tych okolic i może udało mu się je zlokalizować? A jeszcze istotniejsze pytanie: Czy udało się je wyeliminować?
Niektórzy mogą uznać, że się czepiam, ale dźwięki te słyszę nawet podczas jazdy z włączonym radiem (oczywiście nie na maksa ale z normalną głośnością).
Jest to dla mnie nieakceptowalne z tego względu, że 15 letnie VW Polo mniej dźwięków plastików wydaje niż nowe auto.
Pacjent: 2023 FL Sportline 2.0 TSI bez DCC
PS. Kiedyś zanim kupiłem Kodiaq'a trafiłem na YouTube na nagranie gdzie gościu usuwa niepożądane dźwięki z kabiny i napewno była to klamka (przed lift) i właśnie kratka nawiewu. Ale nie mogę odnaleźć już tego filmu, może ktoś kojarzy i ma zapisany link ?