250 km - a czemu pytasz ?
Pzdr
Włodek
Było dokładnie tak jak piszesz - smród był najlepiej wyczuwalny w komorze silnika.bubuś pisze: ↑05 mar 2023, 13:16Chwilowy spadek napięcia ładowania wraz z zapachem spalenizny, to objaw, który powinien właściciela auta niepokoić.
Teraz zapytanie, gdzie wyczuwalny był smród spalenizny? komora silnikowa, kabina, tył auta (okolice wydechu). To może nieco przybliżyć diagnozę.
Jesli w komorze silnikowej, (...)
Próbowałem - bez szans - tam jest taka ciasna zabudowa, że mogę wsunąć rękę tylko w okolice alternatora i tam w bardzo niewielkim zakresie pomacać pasek i to wszystko - niewiele można samemu zdziałać.
To akurat zjawisko w miarę naturalne.Bury_Kocur pisze: ↑05 mar 2023, 13:34
dziś rano znów jakiś dziwne zjawisko - ładowanie załączyło się po jakiejś minucie / dwóch - widzę napięcie na woltomierzu w kabinie - najpierw było w okolicach 12,5 V a potem wskoczyła wartość >14 V.
No to następne obserwacje woltomierza - po ok 20 km, kiedy mam wrażenie, że akumulator się doładował po rozruchu silnika - na obrotach silnika większych niż rzędu 1200 - przy normalnej jeździe > 50 km/h - napięcie ładowania spada do 12,5 - 12,7V - natomiast jak zdejmę nogę z gazu i jadę tak tocząc się - to napięcie skacze do 14,6 V i takie napięcie trzyma się, aż obroty silnika nie spadną do obrotów biegu jałowego i wtedy napięcie spada do 12,5 V (cały czas jazda na zdjętej nodze z pedału gazu - czyli można powiedzieć, że przy hamowaniu silnikiem).
To normalne zachowanie, w każdym kodiaq (nawet w całej grupie vag i nie tylko) to tak działa.Bury_Kocur pisze: ↑09 mar 2023, 0:37
No to następne obserwacje woltomierza - po ok 20 km, kiedy mam wrażenie, że akumulator się doładował po rozruchu silnika - na obrotach silnika większych niż rzędu 1200 - przy normalnej jeździe > 50 km/h - napięcie ładowania spada do 12,5 - 12,7V - natomiast jak zdejmę nogę z gazu i jadę tak tocząc się - to napięcie skacze do 14,6 V i takie napięcie trzyma się, aż obroty silnika nie spadną do obrotów biegu jałowego i wtedy napięcie spada do 12,5 V (cały czas jazda na zdjętej nodze z pedału gazu - czyli można powiedzieć, że przy hamowaniu silnikiem).
Spotkał się ktoś z takim zachowaniem regulatora ładowania?
Tyle, że jak się nie ma woltomierza w kabinie to tego nie widać.
Pzdr
Włodek
Tomek - dzięki - poczytałem - wszystko OK.
To jest wtyczka którą jeśli odłączysz to nie będzie aktywny start-stop i nie będzie inteligentnego ładowania, czego jeszcze to nie wiemBury_Kocur pisze: ↑09 mar 2023, 10:34Tomek - dzięki - poczytałem - wszystko OK.
Ale tematu tej tajemniczej wtyczki nie ogarniam - przy klemie minusowej jest faktycznie jakaś wtyczka - o nią Ci chodzi ?
I o co chodzi z tą magią owej wtyczki - jeżeli to o niej piszesz ?
pzdr
Włodek