Zbyt niski poziom naładowania akumulatora
: 16 wrz 2022, 10:21
Nowoczesność skutkuje tym, że mimo prawidłowego poziomu ładowania przez alternator (14,6-14,8V), akumulator jest ładowany tylko do wartości 12,2V i ani miliwolta więcej. Elektronika/oprogramowanie nie pozwalają na więcej, do standardowego 12,5-12,6V (czyli 2,1V na celę), przez co akumulator jest permanentnie niedoładowany i w miarę szybko traci napięcie podczas usypiania czujników i postoju (u mnie po dwóch dniach bez jazdy napięcie na klemach spada do 11,7-11,8V), przez co podczas rozruchu potrafi spaść poniżej 10,0V.
Pytanie. Czy ktoś próbował, a jeśli tak, to z jakim skutkiem, dokonać przeprogramowania w ECU, by osiągnąć poziom naładowania akumulatora do 12,6V?
Uważam to za poważny problem/niedoróbke, bowiem ciągle niedoładowany oryginalny akumulator z fabrycznego wyposażenia zdechł przez to po dwóch latach, i lękam się, że wymieniony na Yuasę też może cierpieć z tego powodu.
Dzisiaj byłem z tym problemem u uznanego w mojej okolicy elektronika, który robi cuda z oprogramowaniem elektroniki w autach i gość bezradnie rozłożył ręce.
Pytanie. Czy ktoś próbował, a jeśli tak, to z jakim skutkiem, dokonać przeprogramowania w ECU, by osiągnąć poziom naładowania akumulatora do 12,6V?
Uważam to za poważny problem/niedoróbke, bowiem ciągle niedoładowany oryginalny akumulator z fabrycznego wyposażenia zdechł przez to po dwóch latach, i lękam się, że wymieniony na Yuasę też może cierpieć z tego powodu.
Dzisiaj byłem z tym problemem u uznanego w mojej okolicy elektronika, który robi cuda z oprogramowaniem elektroniki w autach i gość bezradnie rozłożył ręce.