Świeża sprawa. Wprawdzie silnik chyba z Tiguana 230kM ale to cały czas 2,0TSi. Nowa, aktualnie stosowana konstrukcja po przebiegu około 100tys.km.
Na co zwróciłem uwagę - na komentarze dotyczące stosowanego oleju, zaleceń producenta w tym zakresie i "złotych myśli" w kwestii zmiany lepkości (w stosunku do zalecanej).
Dla mnie ciekawy materiał.
Sekcja zwłok 2,0TSi
-
- Posty: 814
- Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Sekcja zwłok 2,0TSi
Z tego co pamiętam silnik 2.0 TSI 230KM(wtrysk bezpośredni) to jednak nowsza konstrukcja,
która dość mocno się różni od słabszego 2.0 TSI 190 KM
która dość mocno się różni od słabszego 2.0 TSI 190 KM
- herman00
- Posty: 266
- Rejestracja: 22 lip 2020, 9:02
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
- Samochód: Zielony Misiek Style 2,0 TSi 4x4DSG
Re: Sekcja zwłok 2,0TSi
No raczej nie masz racji, mamy w Kodiaqu generację 3 tego silnika (przynajmniej ja mam plastikową miskę olejową ) Zmiany w mocach silnika to kosmetyka i osprzęt silnika a nie sam silnik konstrukcyjnie.
Już generacja 2 w zasadzie wyeliminowała wady generacji 1, a teraz mamy generację 3, tylko olej, olej, olej...
"2.0 TSI EA888/3b – Gen. 3b
Najnowszy wariant 2.0 TSI jest bardzo podobny do poprzednika. Główna zmiana polega na opóźnionym zamknięciu zaworów dolotowych co zwiększa efektywność mieszanki paliwowo – powietrznej. Zaprojektowano i zastosowano tutaj również nowy kolektor dolotowy, a turbosprężarkę nieco zmniejszono. Podczas konstruowania najnowszej odmiany 2.0 TSI oznaczonej jako Gen. 3b położono ogromny nacisk na zmniejszenie masy i redukcję tarcia. Ubocznym skutkiem tych rozwiązań jest konieczność stosowania oleju silnikowego o niskiej lepkości 0w20 lub 0w30."
https://motoryzacyjnyblog.pl/samochody/ ... ie-awarie/
Już generacja 2 w zasadzie wyeliminowała wady generacji 1, a teraz mamy generację 3, tylko olej, olej, olej...
"2.0 TSI EA888/3b – Gen. 3b
Najnowszy wariant 2.0 TSI jest bardzo podobny do poprzednika. Główna zmiana polega na opóźnionym zamknięciu zaworów dolotowych co zwiększa efektywność mieszanki paliwowo – powietrznej. Zaprojektowano i zastosowano tutaj również nowy kolektor dolotowy, a turbosprężarkę nieco zmniejszono. Podczas konstruowania najnowszej odmiany 2.0 TSI oznaczonej jako Gen. 3b położono ogromny nacisk na zmniejszenie masy i redukcję tarcia. Ubocznym skutkiem tych rozwiązań jest konieczność stosowania oleju silnikowego o niskiej lepkości 0w20 lub 0w30."
https://motoryzacyjnyblog.pl/samochody/ ... ie-awarie/