Gniazdo 230V - problem z przetwornicą?

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
kris745
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2020, 17:09
Samochód: Kodiaq 1.5 TSI DSG 2021

Re: Gniazdo 230V - problem z przetwornicą?

Post autor: kris745 »

Ja wykorzystuję przetwornicę do lodówki turystycznej Waeco, która pobiera 64W. Lepiej mrozi niż na 12V. Przy takim obciążeniu działa bez problemu. Z kompresorem trzeba uważać bo moce ich są różnorodne i niestety może się to tak skończyć. Akurat kompresor mam na 12v 120W i to jest max ile wytrzyma zabezpieczenie gniazda zapalniczki.



Sponsor

Re: Gniazdo 230V - problem z przetwornicą?

Sponsor


Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Gniazdo 230V - problem z przetwornicą?

Post autor: MałGorzata »

herman00 pisze:
18 sie 2021, 15:26
Witam, sorki, to ja zapytam po co mniej więcej takie cacko jak gniazdko 230V zmiennego do 150W może być użyteczne w samochodzie ? Jak widać tylko problem, a bezpieczniki to nie zareagowały na zwiększony pobór prądu, tylko na zwarcie po spaleniu przetwornicy - masakra.
Używam do ładowania baterii aparatu foto, do zasilania lodówki turystycznej i czasem do ładowania telefonu.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Awatar użytkownika
borek
Posty: 400
Rejestracja: 07 sty 2019, 7:37
Samochód: Skoda Kodiaq L&K TSI 229 (chip)

Re: Gniazdo 230V - problem z przetwornicą?

Post autor: borek »

bubuś pisze:
borek pisze:
18 sie 2021, 14:24
Bezpiecznik 30, znajduje się koło drzwi pod kierownicą. Najgorsze ze teraz w momencie wkładania nowego momentalnie go przepala.
No tak, bezpiecznik 30. Ale to bezpiecznik w gnieździe nr 30, czy bezpiecznik 30 amperowy? Bo wg instrukcji obsługi w gnieździe nr 30 jest bezpiecznik od regulacji amortyzatorów.
herman00 pisze:
18 sie 2021, 15:26
Witam, sorki, to ja zapytam po co mniej więcej takie cacko jak gniazdko 230V zmiennego do 150W może być użyteczne w samochodzie ? (...).
Do wszelakich zastosowań, np. ładowanie podczas długiej jazdy laptopa lub tabletu (m.in. dla dzieci oglądających coś tam), podłączenie urządzenia ozonującego (np. od czasu do czasu wstawiam ozonator na 15 minut i wnętrze jest zdezynfekowane), telefonów pasażerów, itp.
Jak to mówi przysłowie, "lepiej nosić aniżeli prosić".
Nie nie, bezpiecznik 30 amperowy,, gniazdo bodaj 45 lub 46, nie pamietam dokładnie.

Teraz mnie martwi jak się dostać do tej przetwornicy i czy załatwiać to serwisem czy prywatnie.

W najgorszym wypadku kupie sobie taką zewnętrzną pod gniazdo zapalniczki, aczkolwiek nie taka jest idea jeżeli posiadam w aucie oryginalną.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
herman00
Posty: 266
Rejestracja: 22 lip 2020, 9:02
Lokalizacja: Warszawa Ursynów
Samochód: Zielony Misiek Style 2,0 TSi 4x4DSG

Re: Gniazdo 230V - problem z przetwornicą?

Post autor: herman00 »

[/quote]
Do wszelakich zastosowań, np. ładowanie podczas długiej jazdy laptopa lub tabletu (m.in. dla dzieci oglądających coś tam), podłączenie urządzenia ozonującego (np. od czasu do czasu wstawiam ozonator na 15 minut i wnętrze jest zdezynfekowane), telefonów pasażerów, itp.
[/quote]

OK tak tylko pytam, bo nie rozumiem, tablet OK, ale tablet nie potrzebuje 230V.
Ale laptop chyba ciągnie ze 150 W, no chyba, ze ekran mały z 10 cali a tak to na granicy wydolności przetwornicy.
Wszystkie urządzenia turystyczne mają 12V, bez ryzyka obniżane do 5V, ale jak kto potrzebuje to przecież można mały generator wstawić do bagażnika. :)

bubuś
Posty: 646
Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
Lokalizacja: Polska
Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki

Re: Gniazdo 230V - problem z przetwornicą?

Post autor: bubuś »

borek pisze:
18 sie 2021, 19:58
(...)
Nie nie, bezpiecznik 30 amperowy,, gniazdo bodaj 45 lub 46, nie pamietam dokładnie.

Teraz mnie martwi jak się dostać do tej przetwornicy i czy załatwiać to serwisem czy prywatnie.

W najgorszym wypadku kupie sobie taką zewnętrzną pod gniazdo zapalniczki, aczkolwiek nie taka jest idea jeżeli posiadam w aucie oryginalną.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Eureka (heureka z greckiego) !!
Pisałem wcześniej, że w papierowej instrukcji obsługi nie ma wzmianki o gnieździe bezpiecznika dla obwodu 230V. Nie doczytałem, mój błąd, gdyż sylabizowanie instrukcji ograniczyłem tylko do strony 315. Zaś na następnej stronie, tj. 316 jest napisane, że bezpiecznik dla obwodu 230V jest w gnieździe 45.

Jeśli mogę doradzić, to najpierw bym próbował zdiagnozować testerem, co jest powodem. Owo urządzenie powinno wskazać źródło problemu. Zaś naprawy może dokonać każdy elektromechanik (bo w ASO zedrą skórę). Jeśli przetwornica będzie nienaprawialna, to wówczas pozostanie tylko zewnętrzna przetwornica.
Podejrzewam, że w Kodiaqu przetwornica jest zamontowana gdzieś pod podłokietnikiem. Spróbuj zadzwonić do ASO z zapytaniem o miejsce zamontowania przetwornicy, powinni wiedzieć i powiedzieć.
Follow your dreams :D
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

Awatar użytkownika
borek
Posty: 400
Rejestracja: 07 sty 2019, 7:37
Samochód: Skoda Kodiaq L&K TSI 229 (chip)

Re: Gniazdo 230V - problem z przetwornicą?

Post autor: borek »

Jadę za tydzień na wymianę oleju. Zgłosiłem problem z przetwornicą, niech zerkną i powiedzą ewentualnie co może być nie tak. I będę wtedy działał dalej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
borek
Posty: 400
Rejestracja: 07 sty 2019, 7:37
Samochód: Skoda Kodiaq L&K TSI 229 (chip)

Re: Gniazdo 230V - problem z przetwornicą?

Post autor: borek »

Właśnie jestem na wymianie przetwornicy w ramach gwarancji na nową. Dobrze, że udało się to załatwić w ten sposób.

ODPOWIEDZ