Temp. płynu chłodzącego 130°c

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
Adammm
Posty: 48
Rejestracja: 25 paź 2018, 0:33
Samochód: Audi A4 B8 2.0 TDI, Kodiaq Sportline 2.0 TDI 190

Re: Temp. płynu chłodzącego 130°c

Post autor: Adammm »

MałGorzata pisze:
29 cze 2021, 12:19
Grymo pisze:
29 cze 2021, 12:18

Niestety wszystkie wskazania okazały się poprawne. Padła pompa wody szkoda tylko że przy przebiegu 78tys.
U mnie padła pompa wody przy przebiegu 119 970 (gwarancja do 120 000)

:)
U mnie diagnostyka wskazała to samo. Nie będę robił tego w serwisie. Szkoda moich nerwów. Przebieg auta 48000. Gwarancja skończyła się w styczniu...



Sponsor

Re: Temp. płynu chłodzącego 130°c

Sponsor


Adammm
Posty: 48
Rejestracja: 25 paź 2018, 0:33
Samochód: Audi A4 B8 2.0 TDI, Kodiaq Sportline 2.0 TDI 190

Re: Temp. płynu chłodzącego 130°c

Post autor: Adammm »

Grymo pisze:
29 cze 2021, 12:18
bubuś pisze:
18 cze 2021, 20:54
Grymo pisze:
14 cze 2021, 18:06
Witam dziś podczas jazdy nagle wyskoczyła mi temp. płynu chłodzącego 130°c po zatrzymaniu otwarłem maskę wentylator pracował, płyn w zbiorniczku też był i po chwili wszystko wróciło do normy temp spadła do 90°c Miał ktoś podobną sytuację?? Co to ewentualnie może być??
Nieprawdopodobne. Płyn chłodniczy wrze przy temp. 106-107 stopni Celsjusza.
Przy 130 opary by chyba rozerwały coś.
Pewnie wskazania na wyświetlaczu się pokiełbasiły. Masz liczniki analogowe czy VC?
Niestety wszystkie wskazania okazały się poprawne. Padła pompa wody szkoda tylko że przy przebiegu 78tys.
Ta elektryczna czy ta napędzana rozrządem ?

Grymo
Posty: 39
Rejestracja: 18 wrz 2018, 22:26
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 190KM DSG SportLine

Re: Temp. płynu chłodzącego 130°c

Post autor: Grymo »

Adammm pisze:
08 lip 2021, 7:48
Grymo pisze:
29 cze 2021, 12:18
bubuś pisze:
18 cze 2021, 20:54


Nieprawdopodobne. Płyn chłodniczy wrze przy temp. 106-107 stopni Celsjusza.
Przy 130 opary by chyba rozerwały coś.
Pewnie wskazania na wyświetlaczu się pokiełbasiły. Masz liczniki analogowe czy VC?
Niestety wszystkie wskazania okazały się poprawne. Padła pompa wody szkoda tylko że przy przebiegu 78tys.
Ta elektryczna czy ta napędzana rozrządem ?
Ta z rozrządu.

stysiek
Posty: 197
Rejestracja: 01 gru 2020, 21:48
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TDI

Re: Temp. płynu chłodzącego 130°c

Post autor: stysiek »

U mnie coś podobnego dziś rano miałem.
Akurat wyjeżdżaliśmy na urlop. I komunikat o wysokiej temperaturze, tryb serwisowy...

Po chwili temp spadła i jakoś chwilę się potoczylem.
Podłączyłem Obd11, skasowałem błędy, po woli, na zgaszonym silniku odkręciłem korek do zbiorniczka, i jakby problem znikł. Nie wrócił więcej dziś. Mam nadzieję że jutro się nie powtórzy...

stysiek
Posty: 197
Rejestracja: 01 gru 2020, 21:48
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TDI

Re: Temp. płynu chłodzącego 130°c

Post autor: stysiek »

i po weryfikacji serwisu: uszkodzona pompa, do wymiany na gwarancji. trochę dziwne że te pompy tak padają...
z moich dotychczasowych motoryzacyjnych doświadczeń, to raczej element długowieczny (wymieniamy razem z paskiem), a tu niespodzianka :-)

mam dziwne wrażenie że grupa VW nie idzie w dobrą stronę

kodiaqo
Posty: 89
Rejestracja: 03 wrz 2021, 22:56
Samochód: Tiguan 2.0 TSI 170 kM 4-Motion

Re: Temp. płynu chłodzącego 130°c

Post autor: kodiaqo »

czy te pompy wykonane są z tworzywa sztucznego czy stopu aluminium?
OK, oglądałem na Allegro. Wykonanie z tworzywa (+wirnik), i jedynie flansza
(kołnierz) - dla ułożyskowania wirnika - jest wykonana ze stopu aluminium.
Wygląda całość skomplikowanie i nie jest tania.

Adammm
Posty: 48
Rejestracja: 25 paź 2018, 0:33
Samochód: Audi A4 B8 2.0 TDI, Kodiaq Sportline 2.0 TDI 190

Re: Temp. płynu chłodzącego 130°c

Post autor: Adammm »

kodiaqo pisze:
06 wrz 2021, 18:53
czy te pompy wykonane są z tworzywa sztucznego czy stopu aluminium?
OK, oglądałem na Allegro. Wykonanie z tworzywa (+wirnik), i jedynie flansza
(kołnierz) - dla ułożyskowania wirnika - jest wykonana ze stopu aluminium.
Wygląda całość skomplikowanie i nie jest tania.
Pompa wygląda tak

Obrazek

Po lewej uszkodzona, po prawej nowa

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Temp. płynu chłodzącego 130°c

Post autor: MałGorzata »

Moja pompa uległa awarii przy przebiegu 119 970km.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

akopczyk
Posty: 5
Rejestracja: 12 sie 2020, 23:31
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 4x4

Re: Temp. płynu chłodzącego 130°c

Post autor: akopczyk »

Cześć Wam,

Ja jestem już po tej awarii (przy przebiegu 35 tys.). Wcześniej już znalazłem info o tej usterce (Skoda ją dobrze zna od chyba 2019 roku), dotyczy to silników 2.0 TDI w pierwszych latach produkcji. Zawór w pompie wody się zacina i nie włącza pełnego obiegu. Mój Kodiaq już był po gwarancji, ale zostało to zrobione w ramach dobrej woli. Całość kosztowała około 300 zł.

D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: Temp. płynu chłodzącego 130°c

Post autor: D10ni »

Mam mniej niż 70kkm przebiegu, wczoraj dwukrotnie miałem wspomniane objawy, temperatura powyżej 130 stopni. Zadzwoniłem do "mojego" serwisu. Pompa około 700, z robocizną koło 2100 (brutto). Też mieliście takie ceny, czy to jakiś świąteczny żart?
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

ODPOWIEDZ