Cześć
Czy ktoś się może orientuje czy mając akumulator EFB mogę zmienić go na AGM?
Mam 2,0 TSI
Dzwoniłem do 3 specjalistycznych punktów i opinie podzielone. Jedni mówią ze nie ma przeciwwskazań inni ze powinno być EFB.
Ewentualnie może ktoś ma pod maska akumulator AGM?
Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zmian akumulatora EFB na AGM
Re: Zmian akumulatora EFB na AGM
A tak z ciekawości po co chcesz zmieniać? Ogólnie to nie ma różnicy jaki masz ten i ten się nadaje m.in do systemów start stop i do samochodów z odzyskiem Energii, jeśli samochod jest na gwarancji a akumulator już nie to bym zmieniał na taki co mówią w ASO w kt serwisujesz. A jak po gwarancji to bym brał tańszy, tylko sam i tak nie zmienisz bo muszą Ci go zaprogramować - wiem bo miałem wymianę w ramach gwarancji.KQleszek pisze: ↑03 cze 2021, 9:58Cześć
Czy ktoś się może orientuje czy mając akumulator EFB mogę zmienić go na AGM?
Mam 2,0 TSI
Dzwoniłem do 3 specjalistycznych punktów i opinie podzielone. Jedni mówią ze nie ma przeciwwskazań inni ze powinno być EFB.
Ewentualnie może ktoś ma pod maska akumulator AGM?
Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 cze 2020, 10:43
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Skoda Kodiaq, 2,0 TSI 4x4
Re: Zmian akumulatora EFB na AGM
Chcę wymienić bo:
- mój EFB padła po 2 latach
- koszt zakupy EFB vs AGM jest identyczny, różnica znikoma
- AGM powinien być bardziej wytrzymały
- tak wiem, że konieczna jest adaptacja, ale do ASO mogę przyjechać z wybranym przez siebie akumulatorem i nie będzie to firma MOLL
Moje pytanie bardziej dotyczy kwestii czy dla AGM nie będzie zbyt gorąca w komorze silnika. Na przykład AUDI pakuje go do bagażnika.
Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- mój EFB padła po 2 latach
- koszt zakupy EFB vs AGM jest identyczny, różnica znikoma
- AGM powinien być bardziej wytrzymały
- tak wiem, że konieczna jest adaptacja, ale do ASO mogę przyjechać z wybranym przez siebie akumulatorem i nie będzie to firma MOLL
Moje pytanie bardziej dotyczy kwestii czy dla AGM nie będzie zbyt gorąca w komorze silnika. Na przykład AUDI pakuje go do bagażnika.
Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Zmian akumulatora EFB na AGM
Akumulator pada bo tak powiedziało ASO ? U mnie też padał po 3 latach (EFB) oczywiście pomiar w ASO i stwierdzili że ma 38% sprawności . Akumulator wyciągnięty z auta i ładowany poza nim , po pomiarach wyszło że ma 100% sprawności i dodatkowy bonus w prądzie rozruchowym ( 640A fabrycznie 712A po ładowaniu i tygodniu używania w aucie). Oczywiście akumulator zakodowany zg z danymi ( nie na domyślnym danych) więc spróbuj zanim zaczniesz inwestowaćKQleszek pisze: ↑03 cze 2021, 20:04Chcę wymienić bo:
- mój EFB padła po 2 latach
- koszt zakupy EFB vs AGM jest identyczny, różnica znikoma
- AGM powinien być bardziej wytrzymały
- tak wiem, że konieczna jest adaptacja, ale do ASO mogę przyjechać z wybranym przez siebie akumulatorem i nie będzie to firma MOLL
Moje pytanie bardziej dotyczy kwestii czy dla AGM nie będzie zbyt gorąca w komorze silnika. Na przykład AUDI pakuje go do bagażnika.
Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: Zmian akumulatora EFB na AGM
Może warto zacząć od przyczyny, wyłączyć na stałe Auto-Stop?
Zadowolny z GunMetal Sportline
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 cze 2020, 10:43
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Skoda Kodiaq, 2,0 TSI 4x4
Re: Zmian akumulatora EFB na AGM
Mam wyłączone start-stop. Kupiłem prostownik zobaczę co to da. Prostownik i tak się przyda. Mam kilka aut w rodzinie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 cze 2020, 10:43
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Skoda Kodiaq, 2,0 TSI 4x4
Re: Zmian akumulatora EFB na AGM
Tak z ciekawości. Co to za miernik?Vibor pisze:Akumulator pada bo tak powiedziało ASO ? U mnie też padał po 3 latach (EFB) oczywiście pomiar w ASO i stwierdzili że ma 38% sprawności . Akumulator wyciągnięty z auta i ładowany poza nim , po pomiarach wyszło że ma 100% sprawności i dodatkowy bonus w prądzie rozruchowym ( 640A fabrycznie 712A po ładowaniu i tygodniu używania w aucie). Oczywiście akumulator zakodowany zg z danymi ( nie na domyślnym danych) więc spróbuj zanim zaczniesz inwestowaćKQleszek pisze: ↑03 cze 2021, 20:04Chcę wymienić bo:
- mój EFB padła po 2 latach
- koszt zakupy EFB vs AGM jest identyczny, różnica znikoma
- AGM powinien być bardziej wytrzymały
- tak wiem, że konieczna jest adaptacja, ale do ASO mogę przyjechać z wybranym przez siebie akumulatorem i nie będzie to firma MOLL
Moje pytanie bardziej dotyczy kwestii czy dla AGM nie będzie zbyt gorąca w komorze silnika. Na przykład AUDI pakuje go do bagażnika.
Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Zmian akumulatora EFB na AGM
Konnwei KW600
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 cze 2020, 10:43
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Skoda Kodiaq, 2,0 TSI 4x4
Re: Zmian akumulatora EFB na AGM
Tak z ciekawości, żeby przetestować aku trzeba go odpiąć czy nie?Vibor pisze:Konnwei KW600
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk