Żeby wyczyścić sitko trzeba opuścić tylny most. To dodatkowe roboczogodziny - nie maja tego w zakresie wymiany oleju. Dlatego wątpię czy wyczyścili - chyba ze o to poprosiłeś i masz na FV.
serwisy olejowe napęd 4x4
Re: serwisy olejowe napęd 4x4
- Bury_Kocur
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 lut 2023, 13:44
- Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
- Samochód: Misio 2,0 l TDI 150 kucyków + DSG
Re: serwisy olejowe napęd 4x4
W poprzednim aucie pierwszą wymianę zrobiłem w DSG po 30 kkm - potem też co 30 tys.
Podobnie w silniku robię po ludzku - dziś wymieniłem pierwszy olej po 2500 km i nawet w ASO się specjalnie nie dziwili - następna wymiana po 10 tys i dalej co 10 tys.
Podobnie należy rozrząd wymieniać nie po 210 tys. km (co ca cymbał to wymyślił?) a po 80 tys, płyn hamulcowy co 2 lata a nie co 4, w silniku płyn chłodzący i tak się wymienia jak się robi rozrząd.
Ja tak robię chcąc mieć w dobrym stanie auto a ile zaleca księgowy Skody jest mi obojętne.
pzdr
Włodek
Re: serwisy olejowe napęd 4x4
Nie chciałbym kupić od Ciebie auta , w którym interwały olejowe były robione zgodnie z zaleceniami producenta . Interwały producenckie są po to by auto wytrzymało czas na gwarancji. Później zapraszamy do serwisu na naprawy . Bardzo kosztowne naprawy dodajmy .
Marcin
Re: serwisy olejowe napęd 4x4
Zalecenia producenta są ok, ale dla producenta ale nie są już ok dla użytkownika , trzeba rozgraniczyć to zdecydowanie, kto tego nie pojmuje znaczy że ma auto flotowe/ służbowe/ w leasingu na 2-3 lata etc a nie auto kupione za ciężko zarobione pieniądze z myślą o bezawaryjnej eksploatacji na kilka lat jeszcze po gwarancji producenta.Kropka.Nikon-N1 pisze: ↑22 paź 2021, 16:46Ok każdy może robić jak uważa.
Wg mnie jeżeli auto jest nor.alnie użytkowane to zalecenia producenta są ok.
Jeżeli auto jest używane bardziej intensywnie w warunkach , np bardziej ekstremalnych można oczywiście częściej.
Należy też pamiętać, że auto z haldexem, u różnych producentów samochodów jest inaczej używane. Obciążone , ( masa , typ auta itp.itd))
Marcin