Wentylator chłodnicy

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
Awatar użytkownika
stingerA6
Posty: 2025
Rejestracja: 21 maja 2018, 21:19
Lokalizacja: Lubuskie
Samochód: Bardzo Mocarny Wagon - prawie Kodiaq

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: stingerA6 »

MałGorzata pisze:
09 sty 2020, 20:34
stingerA6 pisze:
09 sty 2020, 20:02
Dużo zależy od stylu jazdy.
Miasto = częstsze wypalanie DPF
GPFy też się tak wypalają?
Podobnie jak w dieslu, GPF też musi się co jakiś czas przepalić. Korzyść polega na tym, że sam proces jest znacznie krótszy. Wynika to ze znacznie wyższej temperatury spalin – o kilkaset stopni wyższa niż w jednostkach wysokoprężnych. To natomiast przekłada się na niemal niewyczuwalny przebieg tej czynności.

Komputer nie musi wprowadzać motoru w tryb, gdzie wypalanie wspomaga zwiększonymi dawkami paliwa i sztucznie podnoszoną temperaturą spalin. Wystarczy 2500 obr./min, by rdzeń filtra rozgrzał się do około 600-650 stopni Celsjusza.


"Forum to nie agencja towarzyska.....wszystkim nie dogodzimy"
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."

Sponsor

Re: Wentylator chłodnicy

Sponsor


Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: MałGorzata »

Dzięki czyli praktycznie niezauważalne dla użytkownika?
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Awatar użytkownika
Wojas
Posty: 68
Rejestracja: 01 maja 2019, 11:54
Lokalizacja: WAW
Samochód: Skoda Kodiaq 2TDI 4x4 190KM DSG

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: Wojas »

Tak samo jak w Dieslu, "zwykły" użytkownik nie widzi (poza tym,że trwa dłużej z powodu jak napisał stingerA6), ale "inny" użytkownik widzi. Taka wada osób mocno technicznie wyuczonych :D.

JED
Posty: 1123
Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
Lokalizacja: 3City/Swiat
Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: JED »

To pytanie do tych z wadą: co ma wentylator do wypalania.
Na postoju.
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Wojas
Posty: 68
Rejestracja: 01 maja 2019, 11:54
Lokalizacja: WAW
Samochód: Skoda Kodiaq 2TDI 4x4 190KM DSG

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: Wojas »

Podczas wypalania, silnik zostaje znacznie obciążony odbiornikami energii (np. grzanie szyb); samo dopalanie tez podnosi temperaturę (w końcu o to w tym chodzi) w komorze silnika, w związku z tym trzeba intensywnie wietrzyć.

Malenstwo8
Posty: 2586
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: Malenstwo8 »

Wojas pisze:
10 sty 2020, 9:25
Podczas wypalania, silnik zostaje znacznie obciążony odbiornikami energii (np. grzanie szyb); samo dopalanie tez podnosi temperaturę (w końcu o to w tym chodzi) w komorze silnika, w związku z tym trzeba intensywnie wietrzyć.
Wszystko prawda, ale z trym podgrzewaniem szyb to chyba przesadziłeś :)

JED
Posty: 1123
Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
Lokalizacja: 3City/Swiat
Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: JED »

Wojas pisze:
10 sty 2020, 9:25
Podczas wypalania, silnik zostaje znacznie obciążony odbiornikami energii (np. grzanie szyb); samo dopalanie tez podnosi temperaturę (w końcu o to w tym chodzi) w komorze silnika, w związku z tym trzeba intensywnie wietrzyć.
Yyyyy...a,jak tak...to tak! 😂
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Wojas
Posty: 68
Rejestracja: 01 maja 2019, 11:54
Lokalizacja: WAW
Samochód: Skoda Kodiaq 2TDI 4x4 190KM DSG

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: Wojas »

Malenstwo8 pisze:
10 sty 2020, 9:30
Wojas pisze:
10 sty 2020, 9:25
Podczas wypalania, silnik zostaje znacznie obciążony odbiornikami energii (np. grzanie szyb); samo dopalanie tez podnosi temperaturę (w końcu o to w tym chodzi) w komorze silnika, w związku z tym trzeba intensywnie wietrzyć.
Wszystko prawda, ale z trym podgrzewaniem szyb to chyba przesadziłeś :)
Tak robi np: Ford. Nie ma w tym przesady - silnik musisz obciążyć podczas wypalania. Jak nie kołami, to alternatorem. Trzeba by to sprawdzić; ja napisałem "np. grzanie szyb", ale może też może dogrzewaczem silnika, może lusterek, może zbiornika AdBlue - nie wiem. Faktem jest, że robi się cieplej niż zwykle, stąd kręci wiatrak. A może ktoś to już sprawdził - info będzie mile widziane.

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: MałGorzata »

Malenstwo8 pisze:
10 sty 2020, 9:30
Wojas pisze:
10 sty 2020, 9:25
Podczas wypalania, silnik zostaje znacznie obciążony odbiornikami energii (np. grzanie szyb); samo dopalanie tez podnosi temperaturę (w końcu o to w tym chodzi) w komorze silnika, w związku z tym trzeba intensywnie wietrzyć.
Wszystko prawda, ale z trym podgrzewaniem szyb to chyba przesadziłeś :)
Przednia szyba nawet deaktywuje start-stop więc coś jest na rzeczy.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Malenstwo8
Posty: 2586
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: Malenstwo8 »

MałGorzata pisze:
10 sty 2020, 10:44
Malenstwo8 pisze:
10 sty 2020, 9:30
Wojas pisze:
10 sty 2020, 9:25
Podczas wypalania, silnik zostaje znacznie obciążony odbiornikami energii (np. grzanie szyb); samo dopalanie tez podnosi temperaturę (w końcu o to w tym chodzi) w komorze silnika, w związku z tym trzeba intensywnie wietrzyć.
Wszystko prawda, ale z trym podgrzewaniem szyb to chyba przesadziłeś :)
Przednia szyba nawet deaktywuje start-stop więc coś jest na rzeczy.
No bo dodatkowo obciąża akumulator.

ODPOWIEDZ