Błędy i jak je rozwiązać...?

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
pepeEL
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2024, 8:15
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI DFHA Sportline

Błędy i jak je rozwiązać...?

Post autor: pepeEL »

Witam wszystkich.
Jestem nowym posiadaczem Kodiaczka 2019 2.0 TDI DFHA. Kupiłem autko z zagranicy.
Przeskanowałem sobie auto i mam kilka błędów w sterownikach i nie mogę znaleźć rozwiązania.....
Dodam że autko zaraz po zakupie miało dziwny problem bo wyszło na przeglądzie że nie działa klakso. Po zjechaniu już do domu po zakupie problem rozwiązałem poprzez wyjęcie chyba dwukrotne bezpiecznika klaksonu i zadziałał i działa do dziś czyli już ponad 2 tyg. Wtedy też w sterownikach było sporo błędów że było niskie napięcie aku, ale jak auto stało w komisie to pewnie aku padał... Ale naładowałem kilka razy już akumulator w garażu a błędy są dalej jakieś.
Jeden od czujnika jakości powietrza podobno serwis mówi że jeśli jest sporadyczny to Skoda nawet na gwarancji nie wymienia tego czyjnika tylko zostawia.
Ale bardziej martwią mnie pozostałe błedy:

Kod: Zaznacz cały

 Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb
Oznaczenie elementu: 04L 906 026 RA    HW: 04L 907 309 P
  Komponent i/lub wersja: R4 2.0l TDI   H26 6580
           Kodowanie: 0125001204761D083000
           Kod serwisu: WSC 33361 790 00167
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906026RA 004004 (SK37)
                       ROD: EV_ECM20TDI01104L906026RA_AU37.rod
                      VCID: 7AADF2F55C5CA70A41F-802E
Znaleziono 1 błąd:

17165 - Magistrala danych 
          U1123 00 [032] - odebrana wartość usterki
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 160836 km
                    Data: 2024.10.23
                    Czas: 06:37:37

                    Prędkość obrotowa silnika: 796.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 36.1 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 27 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 27 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 10.860 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 35
                    Wersja układu ACC-Bits 0-7: 2
                    Przełącznik układu utrzymywania prędkości-Bits 0-7: 2
                    Przełącznik układu utrzymywania prędkości: uruchomienie-Bits 0-7: 0
                    Przełącznik układu utrzymywania prędkości: uruchomienie-Bits 0-7: 32
                    Wersja układu ACC (kodowanie)-Bits 0-7: 3
                    Przyśpieszenie: 0.000 m/s˛


Kody gotowości: 0 0 0 0 0



Adres 09: Centr.zesp.elektr.       Plik etykiet: 5Q0-937-08X-V2.clb
Oznaczenie elementu: 5Q0 937 086 BR    HW: 5Q0 937 086 BR
  Komponent i/lub wersja: BCM PQ37BOSCH 036 0265
           Kodowanie: 000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
           Kod serwisu: WSC 33361 790 00167
              Zbiór danych ASAM: EV_BodyContrModul1UDSBosc 019001 (SK37)
                       ROD: EV_BCMBOSCH_019.rod
                      VCID: 0B43A73103C6AE826A9-805E
Znaleziono 1 błąd:

798988 - Kontrola programu 
          B201B 00 [008] -  - 
          [Schaltermodul Lenksaeule (SMLS)->elektrischer Fehler]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 135
                    Przebieg: 160836 km
                    Data: 2024.10.23
                    Czas: 06:37:40

                    Status zacisku 15: ON
                    Status zacisku 50: OFF
                    CAN-Bus_aktiv: ON
                    Status Bremslichtschalter (HW): ON
                    Status Bremslichtschalter (CAN): ON
                    OFF: nienaciśnięte
                    Światła pozycyjne: nienaciśnięte
                    Automatyczne sterowanie światłami drogowymi: naciśnięto
                    Światła mijania: nienaciśnięte
                    Lewe światło postojowe: nienaciśnięte
                    Prawe światło postojowe: nienaciśnięte
                    last_wakeup: gueltiges Funktelegramm
                    Napięcie: 12.4 V
                    Temperatura zewnętrzna: 20.5 °C
                    
                    
                    
                                    Adres 08: Klimatyzacja       Plik etykiet: 5G0-907-044.clb
Oznaczenie elementu: 565 907 044 BG    HW: 565 907 044 BG
  Komponent i/lub wersja: Climatronic   H04 2002
           Kodowanie: 1601010400011001110500080010102A
           Kod serwisu: WSC 00033 790 00115
              Zbiór danych ASAM: EV_ACClimaBHBVW37X 006147 (SK37)
                       ROD: EV_ACClimaBHBVW37X_006_SK37.rod
                      VCID: 619FA599D1CA54D2605-8034
Znaleziono 1 błąd:

263425 - Czujnik jakości powietrza 
          B10AF 04 [008] - Wewnętrzny błąd systemu
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 32
                    Wew.licznik błędów: 141
                    Przebieg: 160836 km
                    Data: 2024.10.22
                    Czas: 19:35:36

                    Napięcie zacisku 30: 11.3 V
                    Temperatura zewnętrzna: 24.0 °C
                    Czas pracy systemu-Czas pracy silnika: 0 s
                    Czas pracy systemu-Zacisk 15 ON: 222 s
                    
                    
 Adres 13: Reg.dystansu       Plik etykiet: 2Q0-907-572.clb
Oznaczenie elementu: 2Q0 907 572 Q    HW: 2Q0 907 572 B
  Komponent i/lub wersja: ACCCONTIMQB   H03 0342
           Kodowanie: 320467C95CFF8728749C814530408700000000000000000000
           Kod serwisu: WSC 33361 790 00167
              Zbiór danych ASAM: EV_ACCMRRCONTIVW376 003015 (SK37)
                       ROD: EV_ACCMRRCONTIVW376_003.rod
                      VCID: 42DD4A15740C2FCA59F-8016
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

2068 - Magistrala danych 
          U1123 00 [008] - odebrana wartość usterki
          [FAULT_TSK_IRREV_FAIL]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 135
                    Przebieg: 160836 km
                    Data: 2024.10.23
                    Czas: 06:37:38

                    Napięcie zacisku 15: 10.7 V
                    Temperatura sterownika: 23 °C
                    Prędkość pojazdu: 0.00 m/s
                    Przyspieszenie wzdłużne: 0.00 m/s˛
                    Układ regulacji odstępu od poprzednika: status: ACC_Off_MainSwitch_Off

1116 - Magistrala danych 
          U1122 00 [008] - niewiarygodna informacja
          [FAULT_TSK_CODING_IN_PLAUS_PHASE_FAIL]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 135
                    Przebieg: 160836 km
                    Data: 2024.10.23
                    Czas: 06:38:08

                    Napięcie zacisku 15: 14.3 V
                    Temperatura sterownika: 28 °C
                    Prędkość pojazdu: 2.62 m/s
                    Przyspieszenie wzdłużne: 0.78 m/s˛
                    Układ regulacji odstępu od poprzednika: status: ACC_irreversible error

2127 - Magistrala danych 
          U1123 00 [008] - odebrana wartość usterki
          [FAULT_OP_FAIL]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 135
                    Przebieg: 160836 km
                    Data: 2024.10.23
                    Czas: 06:37:38

                    Napięcie zacisku 15: 10.7 V
                    Temperatura sterownika: 23 °C
                    Prędkość pojazdu: 0.00 m/s
                    Przyspieszenie wzdłużne: 0.00 m/s˛
                    Układ regulacji odstępu od poprzednika: status: ACC_irreversible error


Adres 05: Zezwolenie startu       Plik etykiet: 5Q0-959-435.clb
Oznaczenie elementu: 3Q0 959 435 L    HW: 3Q0 959 435 L
  Komponent i/lub wersja: VWKESSYMQB    037 1204
           Kodowanie: 032C0C0723
           Kod serwisu: WSC 33361 790 00167
              Zbiór danych ASAM: EV_KessyHellaMQBAB 004046 (SK37)
                       ROD: EV_KessyHellaMQBAB.rod
                      VCID: 43D34F116B1626C2529-8016
Znaleziono 1 błąd:

65794 - Ograniczenie działania z powodu za niskiego napięcia 
          U1400 00 [008] - -
          [Function restriction due to temp low voltage]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 134
                    Przebieg: 160836 km
                    Data: 2024.10.23
                    Czas: 06:37:35

                    Terminal_15_Kessy_specified_value: ON
                    Terminal_15_Kessy_actual_value: ON
                    Terminal_15_central electric_actual_value: ON
                    Terminal_15red_Kessy_specified_value: ON
                    Terminal_15red_Kessy_actual_value: ON
                    Terminal_S_Kessy_specified_value: ON
                    Terminal_S_Kessy_actual_value: ON
                    Terminal_S_central electric_actual_value: ON
                    Terminal_50_Kessy_specified_value: OFF
                    Terminal_50_Kessy_actual_value: OFF
                    ZAT_pressed: OFF
                    Położenie dźwigni zakresów: parkowanie: Odblokowano i zablokowano
                    Zapytanie aktywne: Warunek niespełniony
                    Odblokowanie blokady kolumny kierownicy: Warunek niespełniony
                    Odblokowanie immobilisera: Warunek spełniony
                    Brak aktywnego trybu usterki: Warunek spełniony
                    Ważnośc sygnatury kluczyka: Warunek spełniony
                    Control Module Voltage: 8.327 V
                    Informacja dla kierowcy: odtworzenie położenia kluczyka: serwis: nieaktywne
                    Informacja dla kierowcy: ostrzeżenie o toczeniu się samochodu: nieaktywne
                    Informacja dla kierowcy: wyłączenie awaryjne: nieaktywne
                    Internal_key_position: no_message
                    Informacja dla kierowcy: wyłączenie systemu Komfort: nieaktywne
                    Prędkość pojazdu: 0.0 km/h
                    Prędkość obrotowa silnika: 0.0 /min
                    Status blokady samochodu: Samochód odblokowany
                    Zbliżenie od wewnątrz: nieaktywne
                    Uruchomienie od wewnątrz: nieaktywne
                    Zbliżenie z zewnątrz: nieaktywne
                    Uruchomienie z zewnątrz: nieaktywne
                    Mechanizm uruchamiający cięgno zewnętrznej klamki drzwi: nieaktywne
                    Informacja na temat kodu: Zakodowano
                    Zbliżenie od wewnątrz: nieaktywne
                    Uruchomienie od wewnątrz: nieaktywne
                    Zbliżenie z zewnątrz: nieaktywne
                    Uruchomienie z zewnątrz: nieaktywne
                    Mechanizm uruchamiający cięgno zewnętrznej klamki drzwi: nieaktywne
                    Informacja na temat kodu: Zakodowano
                    Zbliżenie od wewnątrz: nieaktywne
                    Uruchomienie od wewnątrz: nieaktywne
                    Zbliżenie z zewnątrz: nieaktywne
                    Uruchomienie z zewnątrz: nieaktywne
                    Mechanizm uruchamiający cięgno zewnętrznej klamki drzwi: nieaktywne
                    Informacja na temat kodu: Niezakodowane
                    Zbliżenie od wewnątrz: nieaktywne
                    Uruchomienie od wewnątrz: nieaktywne
                    Zbliżenie z zewnątrz: nieaktywne
                    Uruchomienie z zewnątrz: nieaktywne
                    Mechanizm uruchamiający cięgno zewnętrznej klamki drzwi: nieaktywne
                    Informacja na temat kodu: Niezakodowane
                    Drzwi kierowcy: Zamknięte
                    Drzwi pasażera: Zamknięte
                    Drzwi tylne lewe: Zamknięte
                    Drzwi tylne prawe: Zamknięte
                    Active_LF_scans: Inic.
                    Identyfikacja ID-czujnika 1: status: Brak odpowiedzi
                    Identyfikacja ID-czujnika 2: status: Brak odpowiedzi
                    Identyfikacja ID-czujnika 3: status: Brak odpowiedzi
                    Identyfikacja ID-czujnika 4: status: Brak odpowiedzi
                    SPN_Byte 0: 00
                    SPN_Byte 1: 00
                    SPN_Byte 2: 00



Kalinski


REKLAMA:

Kalinski

pepeEL
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2024, 8:15
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI DFHA Sportline

Re: Błędy i jak je rozwiązać...?

Post autor: pepeEL »

Nikt nic w temacie ?

Bili
Posty: 307
Rejestracja: 19 maja 2019, 13:53
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0TDI 200KM L&K

Re: Błędy i jak je rozwiązać...?

Post autor: Bili »

Jak nie działał klakson to nie działał również tempomat?
Były jakieś problemy z przełącznikami w kierownicy czy czymś i objawami było nie działający tempomat i klakson właśnie.

pepeEL
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2024, 8:15
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI DFHA Sportline

Re: Błędy i jak je rozwiązać...?

Post autor: pepeEL »

Tzn teraz klakson działa i tempomat też. I od zakupu jak okazało się na przeglądzie jak nie działał klakson następnie wyjęcie bezpiecznika przywróciło działanie klaksonu. Z przełącznikami nie zauważyłem u siebie żadnych problemów...
Czyli że przełączniki na kierownicy mogą powodować problemy takie błędy u mnie ?

Bili
Posty: 307
Rejestracja: 19 maja 2019, 13:53
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0TDI 200KM L&K

Re: Błędy i jak je rozwiązać...?

Post autor: Bili »

Nie wiem czy takie błędy mogą akurat powodować, ale objawy z brakiem klaksonu i nie działajacym acc powodowały u niektórych wymianę kierownicy.

pepeEL
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2024, 8:15
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI DFHA Sportline

Re: Błędy i jak je rozwiązać...?

Post autor: pepeEL »

Ale ACC całkowicie nie działał ? Bo u mnie ogólnie widać działa.

Bili
Posty: 307
Rejestracja: 19 maja 2019, 13:53
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0TDI 200KM L&K

Re: Błędy i jak je rozwiązać...?

Post autor: Bili »


pepeEL
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2024, 8:15
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI DFHA Sportline

Re: Błędy i jak je rozwiązać...?

Post autor: pepeEL »

Gadałem ze znajomym ze Skody, pracownik serwisu i nie mieli żadnej akcji naprawczej na te przełączniki zespolone.... Nic nawet mówił jak pracuje 7 lat to nie słyszał aby coś się z nimi działo....
A wymiana to całego czy tylko jednego od tempomatu ? I nie ma pewności czy to one są winne... dwa że nie wiem czy z tym klaksonem u mnie nie było to coś związane że auto stało w komisie , nie ładowane i odpalane jak klienci oglądali, a że tu aku nie ładuje się cały czas to miałem sporo błędów z powodu niskiego napięcia i może to coś było wtedy winne że klakson nie działał... Bo teraz od czasu jak wyciągałem bezpiecznik to działa już cały czas. Tyle że auto garażowane. A jak widziałem chyba niektórzy mieli problemy na zimnie.

Bili
Posty: 307
Rejestracja: 19 maja 2019, 13:53
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0TDI 200KM L&K

Re: Błędy i jak je rozwiązać...?

Post autor: Bili »

Słaby lub kończący akumulator przy tej ilości elektroniki w nowych autach też może dawać takie różne dziwne błędy, więc pozostaje jeździć i obserwować. A jak Cię spotkamy trąbiącego na mieście to będzie wiadomo, że testujesz klakson :D

pepeEL
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2024, 8:15
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI DFHA Sportline

Re: Błędy i jak je rozwiązać...?

Post autor: pepeEL »

Hehe
Niby sprawdzał mi ten znajomy testerem Aku i wyszło że dobry tylko komunikat naładuj. Mimo że ładuje błędy wracają i wydaje mi się że wracają jak użyje tempomatu bo teraz dwa dni jeździłem i nie wróciły a jeździłem nie używając tempomatu. Jutro rano spróbuję włączyć tempomat i zobaczę czy błędy wrócą.

ODPOWIEDZ